søndag den 14. februar 2010

Den midlertidige boghandel


Ups... jeg kom til at sprøjte lidt forårsgrøn ud over bloggen. Feel free to change it!
Det midlertidige kan jo være mange ting og et af de mere permanente midlertidigheder i mit nabolag er "Den midlertidige boghandel" i Istedgade.
Selve rummet er bog-hyggeligt med masser af små udgivelser, gode klassikere og en blød blød sofa. Jeg har været derinde et par gange, men det mest særlige er faktisk alt det andet. Én dag var Søren Ulrik Thomsens "City Slang" klistret op facaden. En anden dag lå bøgerne ude til fri læsning efter lukketid og et engangskamera er sat på døren med en invitation til at fotografere... Og hver lørdag kan man komme forbi og få gratis mad. På mange måder et spændende sted og en udvidelse af den kategori vi kender som boghandelen. Det handler også lidt om byrum. Om at skabe fortællinger. Og om nye møder og situationer. Så hermed et lille idéforslag til en mulig tur ud i det blå. (majken)

4 kommentarer:

akindofspace sagde ...

Genialt! Særligt den med engangskameraet... hvem står bag?

Unknown sagde ...

Tak for omtale og ros! Vi er 3 ejere: Undertegnede og så kæresteparret Thomas Jacobsen & Helena Wittrup. For den daglige drift står Thomas og jeg. Løbende info om tiltag og arrangementer kan fås ved at tilmelde sig Fakeboobs-gruppen Istedgades Boghandel.

Forårsforhåbningsfulde hilsner

Rolf L. K. Sørensen

Anonym sagde ...

Ligger den midlertidige boghandel ikke på Sankt Peders Stræde 17? Tror i har taget fejl af de to steder.. eller er det mig der er helt gal på den?

Unknown sagde ...

Istedgades Boghandel hed Den Midlertidige Boghandel i sin spæde barndom. Nu er navnet ganske rigtigt videreført i indre by af min kompagnons ekskæreste, som var med i gesjæften dengang.